Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Babet Troost - WaarBenJij.nu Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Babet Troost - WaarBenJij.nu

Kenia

Door: Babet Troost

Blijf op de hoogte en volg Babet

25 September 2016 | Kenia, Kisumu

Deze week ben ik in het ziekenhuis begonnen bij de eerste hulp. Het was hier niet zo heel erg druk, de erge spoedgevallen worden meestal naar een ander ziekenhuis doorgestuurd. Dat was wel jammer want wilde wel wat meer zien. Wel heb ik deze week heel goed kunnen leren om te injecteren, dit mocht ik heel vaak op een dag doen. In iemand zijn bil injecteren heb ik thuis ook wel eens gedaan, maar nog nooit in iemand zijn arm wat ik deze week wel veel gedaan heb. Verder kwamen er soms wat patiënten binnen met wonden waarbij ik dan mocht helpen om de wonden schoon te maken. De meeste mensen komen hier met een TukTuk aan. Dus soms zijn er patiënten die er heel slecht aan toe zijn en niet zelf meer kunnen lopen en bijna niks meer kunnen is het een heel raar zicht dat die met een tuktuk of zelfs soms met een motor naar het ziekenhuis worden gebracht.
Thuis in Nederland heb ik een paar maanden geleden een zaalvoetbaltoernooi georganiseerd om hiermee geld op te kunnen halen voor in Kenia. Deze week had ik besloten wat ik met het geld kon doen. Bij de eerste hulp moeten ze soms die mensen uit de tuktuk in de rolstoel zetten. Maar de rolstoelen zijn heel erg oud en versleten, dit vind ik niet erg veilig. Dus donderdag ben ik in gesprek gegaan met het hoofd van het ziekenhuis en is hij met mij mee geweest om een paar rolstoelen te kopen. Het was echt zo leuk om te zien hoe blij en dankbaar ze waren!

Vrijdag ben ik weer naar Rangala geweest, dus weer in de hobbelige bus… Gelukkig had onze Millicent plekken in de bus gereserveerd voor ons dus hoefde ik niet weer een plek met een paar anderen te delen, wat de reis toch iets comfortabeler maakte. In Rangala zijn we een dagje bij de Equator School geweest, dit is een school voor kinderen met een verstandelijke beperking. We zijn ook nog naar een ander dorpje geweest met de mutatu. dit is het ergste vervoersmiddel hier denk ik, een busje die volgens de Kenianen nooit vol zit. Je zit dan zegmaar met heel veel mensen in een busje gepropt waar je net adem kan halen. Gelukkig was het maar een klein stukje. In dit dorpje hebben we een jongetje opgezocht die financieel is geadopteerd door iemand uit Nederland. Dit jongetje woonde in een echt typisch keniaans huisje wat heel gaaf was om eens van binnen te hebben gezien.
De zondag hebben we nog goed besteed, we zijn hier naar een resort gegaan om eens lekker heel de dag te kunnen zonnen.
Vanaf morgen ga ik in het ziekenhuis bij de afdeling psychiatrie beginnen.

  • 25 September 2016 - 21:22

    Karin :

    Heel mooi weer geschreven meis. Je bent al weer over de helft xxx

  • 25 September 2016 - 21:32

    Marion :

    Wat leuk weer om te lezen bieb. Wat een ervaringen!
    Hele fijne week op de afdeling psychiatrie.
    Zal best pittig worden denk ik..

    Dikke kus xxx

  • 25 September 2016 - 21:44

    Nellie Van Geel :

    Wel mooi dat je dat mee mag maken een hele mooie tijd

  • 26 September 2016 - 09:10

    Joke:

    wat leuk om te kunnen lezen wat jij allemaal meemaakt wat een ervaring en best wel pittig maar je bent weer over de helft opa en ik zullen zo blij zijn jou weer te zien
    wij zijn zo trots op jou je bent een kanjer
    dikke zoen van ons

  • 26 September 2016 - 09:47

    Ellie Hoppenbrouwers:

    Hoi Sanne het is een hele ervaring maar vooral mooi werk groetjes

  • 26 September 2016 - 12:44

    Andre:

    ik ben trots op jou wat duurt het lang maar de helft zit erop xxx

  • 26 September 2016 - 23:31

    Harm:

    Wat een gave ervaringen Babet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Reis naar Kenia

Voor 7 weken stage lopen in kenia

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2016

Laatste weken Kenia

03 Oktober 2016

4e stage week

25 September 2016

Kenia

19 September 2016

Weekje ziek thuis

12 September 2016

Weekend Rangala
Babet

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 5095

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 20 Oktober 2016

Reis naar Kenia

Landen bezocht: