4e stage week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Babet Troost - WaarBenJij.nu 4e stage week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Babet Troost - WaarBenJij.nu

4e stage week

Door: B

Blijf op de hoogte en volg Babet

03 Oktober 2016 | Kenia, Kisumu

Ik zou vorige week eigenlijk bij de afdeling psychiatrie beginnen. Maar toen ik daar aan kwam stond het helemaal vol met Keniaanse studenten, dus ben ik maar gelijk weer terug gegaan naar de eerste hulp. Gelukkig maar want deze week was er veel te doen en te zien.
Deze week heb ik geholpen met het verzorgen van wonden en weer veel geïnjecteerd. Ook mochten we assisteren met het verwisselen van een katheter.
Ik heb deze week ook heftige dingen gezien. Er kwam een vrouw binnen die 3 maanden zwanger was, toen ik terug kwam van mijn lunchpauze vroeg de dokter of ik even wilde komen kijken, hij pakte een kartonnen doos en daar lag het dode baby’tje in. Dit was heel heftig om te zien. Wat er precies met de moeder aan de hand was, was niet duidelijk.
Toen ik verder liep lag in het bed ernaast een man die net was overleden aan kanker die door heel zijn lichaam was uitgezaaid. De volgende dag was nog heftiger. Er werd een dode vrouw binnen gebracht maar de familie dacht dat zij nog leefde, het was niet zo heel leuk om te zien dat een vrouw haar dochter dood vond. Het was heel heftig om te zien hoe zij door het lint ging.
Vorige week zagen we niet veel en zo zien we heel veel in 2 dagen!
Donderdag ben ik een keer met de ambulance mee geweest. Dit was heel leuk om een keer gezien te hebben. Een meisje moest van ons ziekenhuis naar een ander ziekenhuis gebracht worden samen met haar oma. Ik zat bij hun achterin en het ging er daar heftig aan toe. De ambulance reed heel erg hard over alle hobbels heen zodat dat meisje en haar oma alle kanten opvlogen. Ik snap wel dat de ambulance haast heeft, maar op deze manier werd het er niet echt beter op.

In het weekend zijn we naar Naivasha gegaan met een privé busje, dit was 6 uur rijden.
Hier hebben we vrijdagavond geslapen. Zaterdag ochtend gingen we naar Hells Gate. We zijn gaan mountainbiken door een natuurpark. Dit was echt heel erg gaaf om tussen de dieren en het gebied te fietsen. Na het mountainbiken hebben we bij de bergen en door de kloven gelopen. Deze dag hebben we echt het mooie Kenia gezien. Na deze dag kon ik heel goed begrijpen dat sommige mensen verliefd zijn geworden op Kenia!

Deze week loop ik weer stage bij de eerste hulp. Waarschijnlijk mogen we deze week een operatie zien.

  • 03 Oktober 2016 - 21:57

    Richard:

    Hoi kanjer,
    Wouw wat een spannende en leerzame momenten
    maak jij allemaal mee. Een hoop mooie ervaringen
    die je in je verdere loopbaan zal gaan gebruiken. Toch
    mooi en leerzaam zo'n stage.
    Vind het super knap dat jij dit allemaal doet en we zijn
    dan ook erg trots op jou

  • 03 Oktober 2016 - 22:06

    Linda:

    hee babetje ,

    dit is heftig zeg..al wanneer ik het lees voor mij..
    laat staan als je het daar zo zelf meemaakt zoals jij nu doet.
    wat een ervaringen, dit vergeet je nooit meer en dat is natuurlijk ook
    niet de bedoeling want daarvoor ging je juist naar Kenia

  • 04 Oktober 2016 - 02:29

    Sabrina:

    Trots op je babje!

  • 04 Oktober 2016 - 09:07

    Joke:

    hoi betje
    ik heb je verslag zitten lezen wat heftig allemaal wat ben jij hier veel aan het leren en wat heb jij veel aan je stage wat een ervaringen gelukkig soms ook wat leuke dingen maar wat zullen wij blij zijn dat je weer thuis bent we zijn aan het aftellen
    de groetjes van opa en mij en een hele dikke knuffel

  • 04 Oktober 2016 - 13:19

    Gerda Van Der Meer:

    Je maakt heftige dingen mee zeg. Gelukkig kan je er met anderen over praten als je bij Pabaris komt.

    Hell's Gate is bijzonder he, fijn dat je genoten hebt.

    Groetjes,



  • 18 Oktober 2016 - 10:09

    Nina:

    Mooie verhalen.
    Nu weer bijna naar huis.
    een goede reis!!
    tot snel

    NIna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Reis naar Kenia

Voor 7 weken stage lopen in kenia

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2016

Laatste weken Kenia

03 Oktober 2016

4e stage week

25 September 2016

Kenia

19 September 2016

Weekje ziek thuis

12 September 2016

Weekend Rangala
Babet

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 5097

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 20 Oktober 2016

Reis naar Kenia

Landen bezocht: